هر کیلوگرم شکر دولتی چند؟/ لیست قیمت کالاهای اساسی| 28 مرداد 1403

قیمت شکر دولتی در هفته جاری به ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

کاهش دما سبب تغییر قیمت برخی کالاهای اساسی در بازار شد، بطوریکه حدود ۱۰ روز قبل با اوج گرفتن دما هر شانه تخم مرغ به ۵۸ هزار تومان رسید که اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با خرید حمایتی مبادرت به مدیریت بازار و متعادل کردن قیمت‌ها کرد و در نهایت طی هفته جاری هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بسته به وزن آن بین ۸۹ تا ۱۵۰ هزار تومان در نوسان است.

هر کیلو گرم گوشت مرغ نیز چند ماه بین ۷۸ تا ۸۵ هزار تومان متغیر بود در هفته جاری کف قیمت ۸۵ هزار تومان شد. گوشت قرمز تغییر زیادی نداشته و حدود ۱۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

همانطور که می دانید شکر در سال ۱۴۰۳ نوسان زیاد داشت، تقریبا ۲۷ اسفند سال گذشته هر کیلو شکر دولتی و آزاد بین ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان متغیر بود. این عدد برای هفته سوم هم ثابت بود. در ادامه هفته سوم اردیبهشت این نوسان بین هر کیلو گرم بین ۳۴ تا ۴۲ هزار تومان بود. بین ۱۷ اردیبهشت تا ۲۴ اردیبهشت این نوسان بین شکر دولتی و آزاد به ۳۷.۴۰۰ تا ۴۲ هزار تومان رسید. ۳۰ اردیبهشت نرخ شکر آزاد ۴۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شد و نرخ این محصول از هفته سوم فروردین تا سوم اردیبهشت یعنی در مدت یک ماه ۸.۸ درصد افزایش یافت.

بازار شکر دوباره در پایان خرداد دچار تغییر قیمت شد و نرخ شکر در بازار آزاد به ۵۵ هزار تومان رسید اما نرخ شکر دولتی حدود ۳۸ بود که عرضه آن قطره چکانی انجام می‌شد. در ادامه مرداد ماه شاهد تغییر قیمت دیگر بودیم و شکر بین ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان در بازار آزاد متغیر بود و شکر دولتی موجودی کمی داشت و حتی برخی فروشگاه‌ها فاقد این محصول بودند و ودر نهایت پایان هفته گذشته هر بسته یک کیلو گرمی شکر دولتی به قیمت ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار به فروش رسید.

گفتنی است؛ حبوبات ۱۹ درصد، مرغ ۸ درصد و تخم مرغ ۱۵ درصد، غلات ۱۲ درصد، مواد پروتئینی ۶۴ درصد، قند ۹ درصد و شکر ۹ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود